شرکت راز تولید کننده و وارد کننده ماشین آلات طلاسازی

گروه صنعتی راز از تولید کنندگان تجهیزات و ماشین آلات طلاسازی و جواهرسازی در سطح کشور است ،در مجموع حدود 30 واحد تولیدی ساخت ماشین آلات طلا و جواهر در کشور وجود دارد که 20 واحد در استان اصفهان و 5 واحد آن هم در استان تهران است.

 

شرکت راز تولید کننده و وارد کننده ماشین آلات طلاسازی

 

ابراهیم فاضلی، مدیر فروش و مدیر بازرگانی گروه صنعتی راز

 

کارخانه گروه صنعتی راز در شهرک صنعتی قلعه نو چمن قرار دارد ضمن  اینکه این گروه صنعتی ، بخشی از تولید خود را به نیروهای ناشنوا واگذار کرده و تلاش می کند با توجه به ظرفیت های موجود در بازار تولید ابزار و ماشین آلات طلاسازی، علاوه بر اشتغال زایی موجب افزایش تولید و رونق بازار و در نهایت کاهش واردات بشود.

 

این مجموعه از سال 88 در زمینه تولید دستگاه های طلاسازی در ایران فعالیت می کند و در جهت رفع معایب و خلاءهای حرفه طلاسازی به عرصه تولید، واردات و مهندسی معکوس ماشین آلات صنعت طلا و جواهرسازی ورود کرده است و توانسته طی این سال ها 38 ابزار و دستگاه طلاسازی تولید کند تا نیاز کارگاه های ساخت طلا و جواهر کشور را پوشش دهد.

برای راه اندازی یک خط تولید طلا و جواهر حدود 60 تا 70 دستگاه و ابزار ریز و درشت نیاز است؛ که بیش از 50 درصد دستگاه های مورد نیاز کارگاه های ساخت و تولید طلا و جواهر در گروه صنعتی راز تولید می شود.

مهمترین مشکل تولیدکنندگان طلا، کسری طلای آنها است و با توجه به قیمت بالای طلا مبلغ قابل توجهی نیز می شود، گفت: در جهت رفع این عیب ،گروه صنعتی رازاقدام به تولید یک سری  فیلترینگ کرده که کسری طلا را به حداقل می رساند.

این فیلترینگ ها به صورت پلکانی با فیلترهای میکرونی، کار تصفیه را انجام و کسری طلا را به صفر می رساند : مثلا اگر کارگاهی 25 میلیون تومان هزینه خرید دستگاه فیلترینگ کند و فقط ماهانه دو گرم طلای کسر شده توسط این دستگاه بازیافت و برگردانده شود ظرف مدت چند ماه هزینه دستگاه جبران می شود.

دستگاه های تولیدی گروه صنعتی راز، قابلیت صادرات به بازارهای خارجی را دارد ولی این صادرات به صورت کم انجام می شود و بازارهای هدف صادرات ایران عمدتا ترکیه و کشورهای حاشیه ای است.

اخیراٌ این شرکت به رغم دشواری ها و محدودیت های زیا اقدام به تولید دستگاههای لیزر که کاربرد وسیبعی در صنعت طلا دارد نموده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X